Što bi nadolazeća Game Changer 3.0 Konferencija bila bez zvučnih imena poput Davora Brukete?
Jedan od najpoznatijih domaćih dizajnera, kreativni direktor i suvlasnik poznate reklamne agencije Bruketa&Žinić&Grey, koju je osnovao s Nikolom Žinićem davne 1995. godine, pridružit će nam se 10. listopada 2024. godine u zagrebačkom Z Centru, točnije u prostorijama Cinestara, na Bold Talku pod moćnim nazivom “The Future Role Of Creatives in 10 Years: Will Creativity Still Matter In The Age of AI?”
Davorovo predavanje je na rasporedu od 14.40 do 15 sati, a cijeli program jednodnevne Game Changer Konferencije 3.0 možete pogledati ovdje.
– Na konferenciji želim naglasiti dvije ključne poruke. Prvo, “Ako imate nešto zanimljivo za reći, svijet će slušati.” To je važno jer, u svijetu prepunom informacija, originalne i relevantne ideje uvijek nađu svoj put do publike. Druga poruka je da iz svakog projekta učimo nešto novo, a neuspješni ili manje uspješni projekti su najbolja škola. Možda ih najskuplje platimo, ali sigurno se sjećamo svih lekcija. I naravno, pozivam sve zainteresirane da mi slobodno priđu s idejama ili pitanjima, doista me veseli me kad vidim mlade ljude pune elana, ideja i energije, jer upravo oni donose novi pogled na svijet i guraju industriju naprijed. Takva ambicija uvijek je dobrodošla – odmah na početku nam govori Davor.
U trenutku kada je nastala agencija iza koje ponosno stoji već dugi niz godina, jedan od najpoznatijih i najuspješnijih domaćih kreativaca bio je tek na drugoj godini fakulteta i stažirao je u studiju Ivana Doroghyja, u kojem je upoznao svoju bolju poslovnu polovicu, Nikolu Žinića, s kojim je brzo shvatio da dijeli isti pogled na dizajn. Pa hoće li kreativci doista nestati za 10 godina?
– Imam vrlo pozitivan stav prema tehnologiji i načinu na koji ona oblikuje našu industriju. Generativna AI donosi revoluciju, omogućujući brendovima da komuniciraju s milijunima korisnika na personaliziran način, gotovo kao da se radi o ljudskom kontaktu. To je nešto što nikada prije nismo mogli. Imali smo eventualno call centre koji su omogućavali razgovor sa stotinjak ljudi odjednom. Već sada istražujemo nove mogućnosti u suradnji s Infobipom, a već možemo vidjeti kako generativna AI mijenja koncept komunikacije kupaca s brendovima. Umjetna inteligencija postaje dio našeg tima, ali trenutno ne može nadmašiti ljudsku kreativnost i maštu. Hoće li to jednog dana biti moguće? To ćemo tek vidjeti.
Što se tiče mladih kreativaca čije vrijeme tek dolazi, Davor ima vrlo pozitivan stav, a kao njihovu glavnu prednost vidi to što su odrasli uz tehnologiju, zbog čega su vrlo vješti u njenom korištenju. Osim toga, smatra da imaju prirodnu povezanost s digitalnim alatima i platformama te se mogu brzo prilagoditi novim trendovima.
– Oni donose osvježavajuću perspektivu – otvoreni su, strastveni i teže autentičnosti, što ih čini izuzetno zanimljivima u kreativnom svijetu. Moram priznati da ponekad i mene “gurnu” do određenih granica. S druge strane, jedna od njihovih mana može biti to što ponekad, zbog brzine digitalnog okruženja, nedostaje strpljenja za dublje istraživanje i proces stvaranja. Instant kultura može ih dovesti u opasnost od površnosti, ali uz pravi smjer i podršku, mogu nadvladati te izazove. Veseli me raditi s njima jer donose puno energije, ideja i želje za promjenom, a to je uvijek dobrodošlo.
Za svoje kreativne projekte i priče, Davor crpi ideje iz raznih izvora – svakodnevnog života, umjetnosti, tehnologije, prirode i razgovora s ljudima. Kako ističe, nikada ne znaš kada ćeš vidjeti ili čuti nešto što će zapaliti iskru nove ideje. To može biti i tijekom putovanja te istraživanja novih kultura i trendova, ali i kroz konstantno učenje o različitim temama kojima proširujemo vidike i bolje razumijemo svijet oko sebe.
– Vjerujem da svatko ima potencijal biti kreativan, ali kao i svaka vještina, ona se može razvijati i usavršavati. Naravno, neki ljudi prirodno lakše ulaze u kreativne tokove, no smatram da se kreativnost može naučiti kroz praksu, upornost i otvorenost prema novim iskustvima. Ključ je u tome da nikad ne prestajemo biti znatiželjni i da stalno postavljamo pitanja, tražeći nove načine kako izraziti ideje.
Sve one koji planiraju prići Davoru 10. listopada na dosad najspektakularnijoj Game Changer 3.0 Konferenciji u Zagrebu, možda će zanimati kako izgleda jedan dan u agenciji Bruketa&Žinić&Grey.
– Pitanje je dosta individualno, ali recimo da dan počinje koordinacijom timovima na kojoj razgovaraju o trenutnim projektima, idejama i strategijama. Nakon toga, svatko se bavi svojim zadacima – dizajneri dizajniraju, copywriteri pišu, stratezi planiraju… Sve je vrlo fluidno i kolaborativno. Što se tiče otkaza, nismo agencija koja lako otpušta ljude. Vjerujemo u razvoj talenata i davanje prilika. Međutim, postoje određene stvari koje ne toleriramo, poput nepoštovanja prema kolegama ili klijentima, neetičkog ponašanja ili kršenja profesionalnih standarda. Ali da bi došlo do otkaza, moralo bi se dogoditi nešto zaista ozbiljno. A kakvi trebate biti da biste dobili posao? Tražimo ljude koji su kreativni, ambiciozni, strastveni prema onome što rade i spremni učiti. Vrlo je važno da su timski igrači jer vjerujemo u snagu suradnje. Također, cijenimo ljude koji su otvoreni, iskreni i pošteni, jer to su vrijednosti koje nas kao agenciju definiraju – zaključuje Bruketa.
Ulaznice za konferenciju nabavite u sustavu Entrio!