Uz izvrsne paneliste i ogroman entuzijazam, Game changer stvorio je još jedno nezaboravno iskustvo na nedavno održanim Danima komunikacija u Rovinju. Naš panel pod nazivom “Be a Real Player… with Gaming Marketing Strategies powered by GAME CHANGER” bavio se integracijom brendova u svijet gaminga. Moderator panela bio je Matija Vučković, organizator Game Changer konferencije i vlasnik agencije Wolf Media.
Uz sjajne Nikolu Stolnika (CEO, Good Game Global, član IAB Hrvatska) i Valentinu Golub (FOOD eBusiness Lead & Sustainability champion, Nestlé South East Europe Market), jedan od govornika bio je i Daniel Šturm (Board Member, Kaufland Hrvatska k.d.). S Danielom smo porazgovarali o dojmovima nakon panela, generaciji Z i poslovanju tvrtke Kaufland u ovo moderno doba kojim vlada upravo ta generacija, ali i važnosti održavanja Game changer konferencija.
Kakvi su dojmovi nakon Game changer panela u Rovinju? Koje su glavne poruke koje ste poslali?
Panel u Rovinju je meni osobno, a nadam se i publici, bio jako zanimljiv. U vrlo širokom kontekstu smo i iz različitih perspektiva razgovarali o temi gaminga i došli smo do zanimljivih zaključaka i spoznaja. Glavnih poruka ima puno, no recimo da su neke od njih zasigurno da za gaming ne postoje granice, jer je za sve. Gaming, ali i drugi alati za izgradnju lojalnosti kupaca, imaju velik utjecaj i potencijal te je važno konstantno pratiti trendove i prilagođavati se našoj „publici“, kako novim tako i postojećim kupcima, kako bismo osigurali njihovo zadovoljstvo.
Koja su 3 glavna trenda komunikacije prema gaming publici?
Sigurno bismo istaknuli kakav sadržaj pružamo, ton, izbor platforme i naravno partnerstva za korporativnu komunikaciju. Ako govorimo o trendovima koje pratimo u kreiranju vlastite strategije komunikacije s gaming publikom, onda bismo istaknuli: personalizacija i prilagodba, angažman zajednice, inkluzivnost i raznolikost.
Kako je generacija Z promijenila način poslovanja Vaše tvrtke?
Uvelike je utjecala na našu strategiju u smislu Kaufland sadržaja na društvenim mrežama, ulaganjem tj. oglašavanjem na platformama u koje inače ne bismo ulagali, biranjem samog Kaufland sadržaja/objava, tona, izbora platforme, partnerstva za korporativnu komunikaciju, te na kraju dana i na ponudu asortimana.
Kaufland je prvi trgovački lanac koji je ušao u svijet gaminga. Koliko je dugo trebalo da se donese ta odluka? Je li bila teška? Što je ona sve promijenila?
Ne bih rekao da je odluka bila teška, već više izazovna. Naime, da se donese takva odluka, potrebno je:
- dobro istražiti tržište i imati uvid u potrošače
- uskladiti robnu marku Kauflanda s gamingom na način koji se čini autentičnim i privlačnim, a ne nametljivim
- razumjeti kulturu svake igre i očekivanja igrača
- pronaći pravu produkcijsku agenciju, kontakt osobe u gamingu te službena pravila igre – to su također bili izazovi.
Pripremna faza može varirati, ali obično zahtijeva nekoliko mjeseci da se u potpunosti razumije gaming krajolik, specifične platforme ili igre koje su u skladu s našim brendom. Glavni pokretači Robloxa bili su velika zajednica (preko 200 milijunam korisnika) i mlada, nova publika za Kaufland.
Promijenilo se dosta toga:
- način oglašavanja (osiguravanje da se oglašavanje ne smatra invazivnim ili ometajućim),
- stvaranje sadržaja koji dodaje vrijednost iskustvu igranja umjesto da ga umanjuje
- originalne objave na društvenim mrežama
- suradnje s influencerima.
Zašto su konferencije poput Game changera važne po Vašem mišljenju?
Ovakve konferencije su važne jer nam otvaraju oči i osviješćuju važnost praćenja trendova. Kroz razgovore poput spomenutog panela, možemo još bolje saznati u kojem se smjeru trebaju razvijati naši alati za povećavanje lojalnosti kupaca, kao i u kojem se smjeru trebamo općenito razvijati kako bismo ne samo ostali u korak s vremenom, nego i postali predvodnici.