You are currently viewing Tvrtka Schneider Electric zapošljava 41,5% žena: “Tužno je što žene najčešće nisu prihvaćene kao netko tko vodi glavnu riječ”

Tvrtka Schneider Electric zapošljava 41,5% žena: “Tužno je što žene najčešće nisu prihvaćene kao netko tko vodi glavnu riječ”

  • Post author:
  • Reading time:7 mins read

Među ovogodišnjim dobitnicima Game changer nagrade, koje smo svečano dodijelili u svibnju, našla se i tvrtka Schneider Electric u kategoriji WOMEN EQUALITY OF THE YEAR powered by De’Longhi. Naime, tvrtka Schneider Electric u Hrvatskoj, Sloveniji i BiH zapošljava 41,5% žena od ukupnog broja zaposlenih, čime je jedan od najboljih primjera rodne ravnopravnosti. Zbog toga, tvrtka je bila savršena za ovu nagradu koja aktivno promovira žensku inkluziju.

Schneider Electric globalni je stručnjak za upravljanje energijom i automatizaciju u više od 100 država, a za misiju ima biti osobni digitalni partner za održivost i učinkovitost. Potiču digitalnu transformaciju integriranjem vodećih svjetskih procesnih i energetskih tehnologija kako bi tvrtke mogle iskoristiti sve mogućnosti za učinkovitost i održivost.

Rahela Sakoman Brala – Human Resources Business Partner u tvrtki Schneider Electric, rado je porazgovarala s nama o značenju ove nagrade, planovima za 2024. godinu, ali i izazovima poslovanja. Što nam je otkrila, saznajte u nastavku.

1. Koliko vam znače nagrade poput one Game Changera? Zašto su ovakva tech događanja važna?

Iznimno su nam važne nagrade poput Game Changera. Ovakve nagrade i tech događanja su bitni jer bude svijest o svima koji probijaju led i ruše stereotipe, potiču kreativnost, te nas izazivaju da otvorimo svoje vidike svim mogućnostima i da se trudimo još više u različitim segmentima posla i privatnog života. Schneider Electric je imao izazovan početak, bili smo prevladavajuća muška inženjerska kompanija, te je bilo komplicirano pronaći žene koje posjeduju određenu ekspertizu u našoj industriji. Čak i kada smo širom otvorili vrata i zagovarali veći postotak žena na vodećim pozicijama, morali smo promijeniti početne postavke i stanje uma te modernizirati način zapošljavanja. Međutim, kroz posvećen rad, osvještavanje ljudi kako naš posao nije eksplicitno muški, rad s fakultetima te promjene cijelog pristupa, došli smo danas do situacije gdje možemo biti ponosni na omjer žena i muškaraca, a još više na činjenicu kako je taj omjer ravnopravan i na rukovodećim pozicijama.

2. Schneider Electric u Hrvatskoj, Sloveniji i BiH zapošljava 41,5% žena od ukupnog broja zaposlenih, čime je jedan od najboljih primjera rodne ravnopravnosti. Ima li to i kakvih izazova, te ako da, kako ih rješavate?

Izazove imaju mnoge kompanije kojima je rodna ravnopravnost tek sad postala prioritet, ali i mi koji težimo ravnopravnosti od samih početaka. No, svi izazovi i prepreke su tu kako bi se suočili s njima. Postavili smo željene ciljeve za udio žena na vodećim pozicijama, inzistirali smo na raznovrsnim kandidatima za više pozicije i razvili program mentorstva i obuke oko „skrivene pristranosti“. Želje i realnost, nažalost, ponekad nisu u skladu, što može biti frustrirajuće.

I tu je taj izazov s kojim se mnoge kompanije susreću. Problem s pristupom ovoj temi je krhkost samog procesa zapošljavanja jer postoji velika razlika između postavljanja nekoga na vodeću poziciju i ponašanja iste osobe nakon što preuzme poziciju, tj. hoće li, u ovom slučaju, podređeni prihvatiti osobu kao lidera ili ne. Tužno je što žene najčešće nisu prihvaćene kao netko tko vodi glavnu riječ i “izdaje naredbe“. Stoga je nužna promjena razmišljanja zaposlenika, ali i sustavni rad lidera na stjecanju novih vještina i prilagođavanja vlastitog stila zahtjevima te uloge. To uključuje temeljnu promjenu identiteta. U puno slučajeva organizacije nenamjerno potkopavaju ovaj proces kada savjetuju ženama da proaktivno traže vodeće uloge, a da se također ne bave politikama i praksama koje komuniciraju neusklađenost između načina na koji se žene vide i kvaliteta i iskustava koje ljudi obično povezuju s liderima. Schneider Electric sustavno radi na tome da mijenja način razmišljanja, vodeći primjerom. Različiti stilovi vodstva imaju puno benefita, zato je potrebno edukaciju i njihove funkcije podrediti svima, a ne samo karakteristikama muškaraca.

3. Što biste poručili tvrtkama koje još uvijek podosta “zanemaruju” rodnu ravnopravnost ili ne mare previše za nju?
Izlazak iz zone komfora donosi mnoštvo benefita. Njegovanje i zahtijevanje različitosti daje ljudima dovoljno samopouzdanja da daju najbolje od sebe. Mlade generacije traže poslodavce koji cijene raznolikost i ravnopravnost. Tvrtke koje zanemaruju rodnu ravnopravnost riskiraju gubitak talentiranih profesionalaca, posebno među mlađim generacijama koje više cijene takva radna okruženja.
Takvim tvrtkama preporučujem analizu trenutnog stanja kako bi utvrdili područja za poboljšanje. Nakon analize slijedi uvođenje aktivnosti i politika tvrtke koje podržavaju ravnopravnost, te obuka zaposlenika i menadžera o važnosti rodne ravnopravnosti i inkluzivnosti. Redovitim praćenjem napretka i javno izvještavajte o poduzetim koracima i postignutim rezultatima će natjerati cijelu tvrtku, ali i konkurenciju da inzistiraju na sličnim aktivnostima.

4. Prema vašem mišljenju, u čemu leži najveća ženska snaga?

Istraživanja i praksa su pokazali da žene na rukovodećim pozicijama pokazuju više transformacijskih stilova vodstva i suradnja se uveliko poboljšava s prisutnošću žena u grupi. Također, upravo zbog otežanog puta prema rukovodećim pozicijama, žene su češće otvorene za razne pristupe i ravnopravnije gledaju na situaciju. Žene se ističu emocionalnom inteligencijom koja uključuje samosvijest, empatiju i sposobnost razumijevanja emocija i upravljanja njima. To dovodi do bolje dinamike u radnoj grupi, lakšeg rješavanja sukoba i inkluzivnijeg radnog okruženja.

5. Na čemu trenutno radite i koji vam je plan u budućnosti po pitanju rodne ravnopravnosti?

Kao kompanija težimo biti što inkluzivniji, pružajući jednake prilike svima, svugdje. Osigurati ugođaj u kojemu se svi zaposlenici osjećaju cijenjeno i sigurno, te da imaju priliku biti to što jesu i davati sve od sebe je nit vodilja. Konstantno radimo na rodnoj ravnopravnosti i generacijskoj raznolikosti. Iz godine u godinu imamo različite kampanje pa tako i aktualnu u sklopu UN-ovog globalnog pokreta solidarnosti za ravnopravnost spolova #HeForShe.