You are currently viewing Tvrtka Sofascore o osvajanju svijeta iz unajmljenog stana: “Investitori kucaju na vrata, no to nas neće ponijeti”

Tvrtka Sofascore o osvajanju svijeta iz unajmljenog stana: “Investitori kucaju na vrata, no to nas neće ponijeti”

  • Post author:
  • Reading time:8 mins read

Tvrtka Sofascore ove je godine na dodjeli nagrada Game Changer 2.0 u zagrebačkom hotelu Zonar odnijela nagradu za najperspektativniju hrvatsku tehnološku kompaniju s iznimnim globalnim potencijalom – BABY UNICORN.

Sofascore je sportska platforma koja je počela s radom 2012. godine. Mala tvrtka, koja je na počecima djelovala iz unajmljenog stana na Vrbanima s nekoliko zaposlenika, pretvorila se u kompaniju s više od 300 zaposlenih i otvorene urede u nekoliko država diljem svijeta. Osnivači tvrtke su Ivan Bešlić i Zlatko Hrkać, a sa Zlatkom smo porazgovarali o skromnim počecima i snovima koje su imali, planovima za budućnost, ali i tome kako se odnose prema svojim brojnim zaposlenicima i što od njih traže.

Kako Sofascore trenutno stoji s uspjesima, koliko ima korisnika prema najnovijim podacima, koliko ljudi zapošljava i na čemu trenutno radite?

Sofascore je vodeća globalna sportska platforma za napredne sportske statistike, koja na mjesečnoj razini ima 25 milijuna aktivnih korisnika. Konstantno radimo na usavršavanju, ali i na uvođenju noviteta kojih naša konkurencija nema. Tako smo na primjer, uoči ovog Europskog nogometnog prvenstva uveli novu značajku pod imenom Historical Data, detaljan povijesni statistički prikaz za sva Europska prvenstva još od 1980. godine. Naši korisnici sada mogu po istim statističkim parametrima uspoređivati najveće nogometne zvijezde koje su igrale na EURO smotrama, od Šukera i Van Bastena, do Modrića i Ronalda. Ako ovome dodamo da smo isto napravili prije dvije godine i za Svjetska prvenstva, a isto planiramo napraviti i za Ligu prvaka, to znači da će, osim nogometne sadašnjosti, i sva najvažnija nogometna povijest biti dostupna samo na jednom mjestu – unutar Sofascorea.

Ali mi želimo zahvatiti i nogometnu budućnost. Tako smo upravo predstavili novu i redizajniranu nagradu Sofascore Player of the Season Award, koju već nekoliko godina šaljemo najboljim nogometašima u svojim ligama na kraju sezone. Od ove sezone, nagradom ćemo staviti jači fokus i na nadolazeću generaciju nogometaša jer ćemo obnoviti jedan teren na kojem će stasati novi Neymari, Messiji ili Modrići. Ove godine odlučili smo se za obnovu terena u Brazilu i to radimo u suradnji s brazilskom legendom Zicom. Za razliku od većine drugih nagrada koje se temelje na subjektivnoj procjeni glasača, naša Sofascore Player of the Season Award je potpuno objektivna, temeljena na algoritmima Sofascore ocjene i sigurni smo da će kao takva postati jedna od najcjenjenijih u svijetu i da ćemo kroz nekoliko godina održati i fizičku ceremoniju dodjele, s najboljim igračima na jednom mjestu.

Tako da smo mi puno više od obične aplikacije za rezultate. Mi smo sportska platforma koja daje jednaku važnost profesionalcima i početnicima, jer ne odustajemo od naše misije da se unutar Sofascorea prate svi sportovi i sva natjecanja, ali i da uz sve to ostavimo u nasljedstvo nešto konkretno sportskoj zajednici.

U planovima su još neki projekti, tako da se konstantno širimo – brzo, ali strateški planirano. Nedavno smo premašili brojku od 300 zaposlenih, imamo urede na tri različita kontinenta, a planiramo ih otvarati i još, na nekim novim tržištima.

Koliko vam znači nagrade poput ove Game Changera i zašto su ovakvi tehnološki projekti po vama važni?

Nagrada Game Changera nam je jako važna jer stiže od ljudi iz struke, koji znaju što je sve potrebno za napraviti globalno priznat produkt. Nagrada Baby Unicorn nam je potvrda da smo na pravom putu i da ne odustajemo do svog nauma. Takvi projekti imaju veliku važnost u tech zajednici jer okupljaju ljude iz industrije. Ako pogledamo kakvi sve globalno uspješni projekti i produkti stižu iz jednog malog tehnološkog huba kao što je Hrvatska, važno je da se svi držimo zajedno i da puno jačim svjetskim tehnološkim igračima pokažemo što sve znamo i možemo.

Sofascore priča je kao iz filma: prijateljstvo iz djetinjstva, unajmljeni stan, skromni počeci i veliki snovi. Podržava li tvrtka i ako da, na koji način, rad mladih ljudi koji imaju jednake početke i želje?

Ivan i ja smo često posjetitelji raznih tehnoloških konferencija na kojima nam redovito prilaze vlasnici malih tvrtki ili startupa koji žele čuti kakav vrijedan savjet od nekoga tko je prošao sličan put kao što ga oni trenutačno prolaze. I uvijek ćemo rado stati, porazgovarati i savjetovati jer znamo kako je izazovno pokrenuti nešto od nule. Dijelom i zbog toga je moj partner i suosnivač Ivan Bešlić postao predsjednik CISExa, Udruge nezavisnih izvoznika softvera. Želimo ujediniti te sjajne ljude iz hrvatskog tehnološkog okruženja, bila njihova firma već globalno priznata, vrijedna milijune eura ili tek na početku, u malom stanu s velikim snovima. I da kao takvi zajedno rastemo na svjetskoj sceni.

Zanimljiva mi je rečenica na vašem webu: “Nikada nećemo zaboraviti odakle smo došli”…

Kada smo počinjali nikada nismo imali u planu napraviti globalno popularan produkt i od toga živjeti. Čak nam niti Sofascore nije bio prvi projekt. Ivan i ja smo jednostavno bili dva studenta koji su se “igrali” s internetom u njegovim počecima i istraživali njegove zakonitosti i mogućnosti. Htjeli smo si zaraditi džeparac, možda kupiti polovni automobil. Živjeli smo u malom mjestu, pomagali roditeljima u raznim poslovima i to nas je naučilo odgovornosti i poniznosti. Za riječ “jednorog” čuli smo samo u dječjim bajkama, a sada kada je status tehnološkog jednoroga tu negdje oko nas, kada investitori na mjesečnoj razini kucaju na vrata, mi nećemo dopustiti da nas to ponese i da zaboravimo gdje smo nekada bili.

Kako izgleda svakodnevica kad radiš za jednu ovako veliku, svjetski poznatu i priznatu tvrtku kao što je Sofascore? Koliki je “stres level”? Kakvu politiku vodite prema zaposlenicima, što nipošto ne tolerirate? Postoje li nagrade za one koji se posebno trude? Što je najvažnije kod vođenja jedne ovakve tvrtke?

Želimo stvoriti okruženje u kojem naši zaposlenici imaju zdravi work-life balance. Firma je globalna, jedna od vodećih u svojoj branši, ima 25 milijuna mjesečno aktivnih korisnika, a to je broj koji konstantno raste. Tako da određena doza stresa neizbježno mora postojati, ali to je zdrava količina motiva koja te gura naprijed. U isto vrijeme, primarno nam je da zaposlenici mogu kvalitetno uskladiti posao s obiteljskim životom i zato nudimo klizno radno vrijeme, edukacije, plaćeni vrtić i mnoge druge benefite.

Jedan od trenutnih izazova kod vođenja ovakve tvrtke je koordinirati interne procese s rastom kojeg proživljavamo. Do prije nekoliko godina smo imali dvostruko manje zaposlenika i dvostruko manje uredskog prostora. U broju zaposlenika ćemo se vjerojatno još širiti, otvaramo urede u inozemstvu. To više nije ista tvrtka kakva je bila prije nekoliko godina. U svemu tome izazov je prilagođavati interne procese kako bi taj rast mogao pratiti sve širi obujam poslova s kojim se suočavamo. Tako da smo nedavno oformili i Board – svojevrsnu šesteročlanu Upravu koja će većinom donositi samostalne odluke, a Ivan i ja ćemo ih po potrebi usmjeravati.